quinta-feira, março 01, 2007

Se a minha vida fosse um filme
______________________Hoje seria:
Out of Africa____________


- When you go away on safari... are you ever with someone else?

- I'd be with you if I wanted to be with anyone.

- Do you ever get lonely?

- Sometimes.

- Do you ever wonder if I am lonely?

- No, I don't.

- Do you think about me at all?

- Often.

- But not enough to come back.

- I do come back... all the time. What is it?

- Nothing.

(…)

- There are animals that mate for life.

- Geese.

- You use the damn animals for your own argument. You won't let me use them for mine.

- I'd mate for life. One day at a time.

(…)

- When you go away... you don't always go on safari, do you? You just want to be away.

- It's not meant to hurt you.

- It does.

- I'm with you because I choose to be with you. I don't want to live someone else's idea of how to live. Don't ask me to do that.

- I don't want to find out one day that I'm at the end of someone else's life.

- I'm willing to pay for mine. To be lonely sometimes. To die alone, if I have to. I think that's fair.

- Not quite. You want me to pay for it as well.

- No, you have a choice, and you're not willing to do the same for me. I won't be closer to you... and I won't love you more because of a piece of paper.







Karen Blixen, Denys Finch Hatton

O que me chateia mesmo...
é que concordo com ele.

Etiquetas:

3 Estrunfes que tentaram tirar o protagonismo:

  • Há pessoas assim
    Não acreditam na fusão completa de dois seres.
    E não são menos felizes por causa disso.

    :)

    (ver a biologia do tamboril para ver o que é fusão completa)

    By Blogger headache, at 01 março, 2007 15:32  

  • Ora aí está... e no fundo, um lado de mim concorda muito com isso.

    :)

    that's aaaaall I'm sayin'

    By Blogger Sari, at 01 março, 2007 15:43  

  • Eu é todo mesmo.

    Resultados do fatídico dia, há?

    By Blogger headache, at 01 março, 2007 16:29  

Enviar um comentário

<< Home